Naročilnica

Občutno občasno

06.09.2006 |

Projekt Mateja Kejžarja in Gregorja Luštka

Projekt plesalcev Mateja Kejžarja in Gregorja Luštka je nastal kot plod razprave o improvizaciji v prostoru in času, znotraj katere so se pogovori osredotočili predvsem na teme, kot so gibalni potencial, osnovni korak, telo v določenem čustvenem stanju, improvizacijski sistemi, polnopomensko in abstraktno ter vloga prostora in časa. Tako plesalca v predstavi ne prikazujeta enotne zgodbe, temveč jo razbijata na pet različnih sklopov, v katerih raziskujeta improvizacijo in njen pomen.

Plesalca skušata skozi uprizoritev predstaviti telo v določeni formi, vključno z njenimi specifičnimi podrobnostmi; trudita se ujeti trenutek kot bistven element nastopa, ki nastopajočega privede do razpoznavnosti na meji nekega stanja. Ob tem sta se ustvarjalca lotila obravnave kaotičnih situacij in njihove potencialne razrešitve. Proces improvizacije je nastopajočima zastavljal vprašanja o določujočih značilnostih njenega začetka in konca ter smiselnih mejah tega postopka. Tako je tok dogodkov v predstavi predvsem interpretiranje razultatov raziskave, gledalcu pa je predstavljena celota posameznih vsebinskih segmentov, katere pomen je kljub podarjenim tonom vzdušja uprizoritve odprt za individualno razlago.

Občutno občasno je torej nekakšno zlitje sodobnih odrskih principov, kjer ima vsak od posameznih elementov lastno utemeljitev, obenem pa se je s svojo večdimenzionalnostjo sposoben celostno vključevati v specifičnost vsakokratne interakcije z ostalimi.

IZ KATALOGA GIBANICA 03:

Gregor Luštek je obiskoval Fakulteto za šport, treniral je rokomet in atletiko, plesno pa se je izobraževal v različnih plesnih tehnikah: balet, cunningham, horton, jazz balet, release, lemon. Kot plesalec ali koreograf je sodeloval v več kot sto različnih projektih, ne le v plesnih predstavah, temveč tudi pri filmu, varieteju, reklamnih spotih. Matej Kejžar je leta 1999 končal School for New Dance Development v Amsterdamu, kjer se je ukvarjal s kompozicijo, improvizacijo, kontaktno improvizacijo, teorijo in tehniko. Študiral je klasične in sodobne plesne tehnike, ki jih je kombiniral s športnimi pristopi.

Izhodiščna ideja predstave, ki je koreografski prvenec Gregorja Lušteka, medtem ko se je Matej Kejžar uveljavil tudi že kot koreograf, je duet za plesalca, ki preko abstraktnih in polnopomenskih medsebojnih odnosov in v komunikaciji z glasbeniki prikazujeta gibalno zgodbo. V zgodbo so vpletene teorije prostora in časa, ki se preko improvizacijskih sistemov spreminjajo v igri podobne medsebojne odnose.

KOLOFON

Koreografija in ples: Matej Kejžar in Gregor Luštek
Tolkala: Marjan Stanič
Glasba: Aldo Ivančič
Oblikovanje svetlobe: Davor Balent
Kostumografija: Marko Jenko
Fotogtafije: Igor Delorenzo Omahen
Produkcija: Nataša Zavolovšek, Maska produkcija
Premiera: Ljubljanska premiera, 30.05.2002, SMG

O AVTORJIH

Od leta 1995, ko je Gregor Luštek (1973) kot izposojenec iz športno- in zabavno-plesnih krogov nastopil v predstavi Matjaža Fariča Romeo in Julija, je plesal domala pri vseh slovenskih ustvarjalcih sodobnih oderskih form: Dragan Živadinov, Matjaž Pograjc, Frey Faust, Emil Hrvatin, Matej Kejžar, Rosana Hribar idr., skupaj z Živadinovom preveril bretzežnostni prostor v znamenitem projektu Gravitacija "0" in izpopolnjeval svoje znanje pri Marizi Galaz, Mateju Selanu, Ann Papoulis, Fredu Lasserreu, Paulu Henryju, Freyu Faustu, Joeu Alegadu. V Sloveniji je poučeval v plesnem studiu Intakt, pri Terpsihora Dance Company, Plesnem centru Ljubljana, Plesnem teatru Ljubljana, plesni šoli Kazina, v tujini pa na različnih delavnicah v Essnu, Düsseldorfu, Budimpešti, Marseilleu.

V slovenskem plesnem in gledališkem prostoru Gregor Luštek slovi kot eden najbolj perspektivnih plesalcev svoje generacije.

Matej Kejžar (1974) je svoje plesno znanje pridobival na Nizozemskem, Danskem, v Belgiji in Združenih državah, pri tako znamenitih umetnikih in pedagogih kot so Wim Vandekeybus, Trisha Brown, Wendy Houston, se šolal na Manhattan Motion Studios v New Yorku, na šoli Anne Therese de Keersmaeker, P.A.R.T.S., v Bruslju in diplomiral na School for New Dance Development v Amsterdamu.

V velikih urbanih središčih sodobnega sveta je Kejžarja obsedla predvsem uporaba različnih oblik elektronike v kombinaciji s telesom, kar se je hkrati idealno pokrilo tudi z matematičnimi strukturami in kombinatoriko nezdružljivih plesnih elementov, kakršno odčitavamo v plesni orientaciji njegove pedagoginje, velike Trishe Brown.

Matej Kejžar je doslej ustvaril več samostojnih koreografij, priznanIH tako s strani publike kakor tudi s strani kritiške javnosti: Občutno občasno (2002, Maska), To ni to (2001, Maska) V tej igri ... (2000, PTL), PiPeF (1999, PTL), DisTanca (1998, PTL), Happy D. Hopping (1998, Amsterdam) idr.

Maska, zavod za založniško, kulturno in producentsko dejavnost
Metelkova 6
1000 Ljubljana
Slovenija

Tel.: (01) 431 31 22
        (01) 431 53 48
Fax.: (01) 431 31 22
info@maska.si