Naročilnica

kritike

STRAN OD FIKCIJE (NIHČE NE OPAZUJE)
Luk Van den Dries in Nele Decock

Z duhovitostjo in občutkom je Hrvatin s pomočjo mobilnih telefonov ustvaril kontaktno oddajo. Od občinstva je izvabil osem telefonov in začel navezovati stik z ljudmi na drugem koncu linije. S pripravljenim mikrofonom je Hrvatin pregledal napravice kot precizen kirurg. »Povejte nam svoje ime in ostanite na zvezi.« Izvajalec je ustvaril mrežo pogovorov. Osem neznancev je bilo s pomočjo mobilne telefonije nenadoma navzočih. Izbezani so bili iz svoje zasebnosti, da bi slišno sodelovali v nečem, kar je bila zanje popolnoma nejasna gledališka domislica. Zvočno ojačani so bili katapultirani v javen prostor. Temu so, ena za drugo, sledile predstavitve, kdo ti ljudje so. »Kako bi se opisali? Saj veste: ste dobra ali slaba oseba, kakšnega značaja ste? Koliko merite? Kdaj ste videti zapeljivi? Kaj naj rečem tem ljudem, da bi se lahko dokopal do osmega telefona? Ali menite, da je revolucija mogoča? Čemu lažete? Ima mati pravico udariti svojega otroka? Kaj je vaše sporočilo svetu?« Hrvatin je zastavljal vprašanja z nenarejeno lahkotnostjo.
(Janus, Antwerpen, št. 9, 2001, str. 11–16)
 
DISKRETNO NAPREJ
Jaša Kramaršič

»Performans mobilne telefonije« Miss Mobile, družabna, v slogu talk showa potekajoča igra za čredo in perfidnega moderatorja, kar Hrvatina samega, je pač dokaz o delovanju sredstev množične hipnoze tudi na predvidoma le malce drugačno od ciljne televizijske publike. Ki se pusti veščemu Hrvatinu preštevati in določati po spolu, ki ubogljivo, celo z zanosom, na ukaz dviguje glasovalne lističe in Hrvatinu prepusti tudi svoje malike, mobitele s pripadajočimi, drugače tako varovanimi impulzi. Še teže od občinstva pa se sladkostim spektakla, priložnosti, da pride do besede, odpovedo preko šestih telefonov iz občinstva poklicani kandidati za miss oz. mistra, ki previdno drezajočemu glasu iz škatle zaupajo intimnosti, kot so za koga so volili, stopnjo zaužitega alkohola, bizarne svetonazorske opredelitve, telesno konstitucijo, frustracije in nezadovoljstvo s samim seboj. No, Hrvatinu sicer ni uspelo, da bi mu kandidat priznal, kaj je zatajil lastni materi, a konec koncev smo z rezultati njegovega antropološkega laboratorija – mimogrede: ezoterika in duhovnost sta definitivno passe, v modi so dolgočasni nemški hekerji - lahko zadovoljni in se lahko primerjamo z razvitim svetom, denimo z Ameriko, kjer je bila reč premierno uprizorjena.
(Mladina, Ljubljana, 10. junij 2002)
 
KRUTA UČNA URA DEMOKRACIJE
Darinka Nikolić

Miss Mobile Emila Hrvatina je eden najbolj inteligentnih, najdrznejših in najbolj kritično angažiranih prispevkov v letošnjem programu Infanta. Njegov interaktivni performans, v katerem sodelujejo gledalci v dvorani ter, na virtualen način, nevidni ljudje z druge strani linije, ki jih je v dogodek vpeljal prek mobilnih telefonov z zavidanja vrednim manipuliranjem, je do paroksizma pripeljan in od znotraj prikazan, ter z vrhunsko medijsko tehnologijo izpopolnjen princip »kruha in iger«, ki se danes imenuje »talk show« ali kontaktna oddaja, kakorkoli hočete imenovati vso to pahljačo laži, ki ima za namen odvračati vaše misli od osnovnih problemov (sveta, družbe, posameznika) in ki najbolj nesramno manipulira z vašimi življenji in vam daje lažen občutek prisotnosti in sodelovanja.
(Dnevnik, Novi Sad, 2. julij 2002)

DRIVE IN CAMILLO NA SCENI V SEDILISU
Mario Brandolin

Njegovo (Hrvatinovo) zadnje delo, predstavljeno aprila letos v gledališču LaMama v New Yorku, templju eksperimentalnega gledališča 20. stoletja, je naslovljeno Miss Mobile. Gre za zabavno in ironično prestavitev manije mobilnega telefoniranja, ki vpelje gledalce v igro sms sporočil in odtujitve mobilnega komuniciranja.
(Messaggero Veneto, Videm, 1. avgust 2002)

ZA ZAČETEK V TIVOLI
Blaž Lukan

Solo performans »mobilnega moderatorja« Emila Hrvatina Miss Mobile je zanimiv poskus, ki na nov način problematizira razmerje med zasebnim in javnim.
(Delo, 24. maj 2002)
 
MISS MOBILE
M.T., M.V.

Miss Mobile je interaktivni dogodek, ki problematizira sodobne medije; ti s programi in oddajami kot so Veliki brat, Show Jerryja Springerja, Oprah Show, ali, nenazadnje Res je!, razgaljajo posameznikovo intimo v javnem prostoru. Performans Miss Mobile zato vsebuje elemente pogovornih oddaj, kviza, multimedialne umetnosti in vizualne instalacije in je predstava, ki prikaže mehanizme delovanja množičnih popularnih televizijskih programov in njihov manipulativni učinek.
(Delo, 31. maj 2002)

MISS MOBILE EMILA HRVATINA V NJUJORŠKI LA MAMI
Nela Valerjev

Performans Miss Mobile zadnji je v nizu Hrvatinovih projektov, ki raziskujejo razmerje med zasebnim in javnim. Cikel je začel z akcijo prostovoljnega darovanja solz z naslovom Kabinet spominov s katero je predlani gostoval v Zagrebu, kakor tudi v njegovi poslednji predstavi Q&A. Very Private, Very Public, ki bo predstavljena na letošnjem Tednu sodobnega plesa v Zagrebu.
(Novi list, Rijeka, 15. april 2002)

 

Maska, zavod za založniško, kulturno in producentsko dejavnost
Metelkova 6
1000 Ljubljana
Slovenija

Tel.: (01) 431 31 22
        (01) 431 53 48
Fax.: (01) 431 31 22
info@maska.si