Naročilnica

..Ramsay BURT in Valerie BRIGINSHAW

MASKA IN CANKARJEV DOM NAPOVEDUJETA

PREDAVANJE IN TEORETSKO DELAVNICO

RAMSAY BURT in VALERIE BRIGINSHAW

od srede 12. novembra do petka 14. novembra, 2008


Predavanje z naslovom:
Zgodovina, spomin in plešoče telo.
Valerie Briginshaw in Ramsay Burt
Sreda, 12. 11.2008 ob 19.00 uri, Cankarjev dom, dvorana M1


Teoretsko delavnico:
Raziskovanje zgodovine, spomina in ponovitve s pomočjo nedavnih plesnih primerov.
Valerie Briginshaw in Ramsay Burt
Sreda, 12.11.2008, od 14.00-17.00 ure
Četrtek, 13.11.2008, od 16.00-20.00 ure
Petek, 14.11.2008, od 16.00-20.00 ure
Cankarjevem domu, dvorana M1

 
Zgodovina, spomin in plešoče telo.
Valerie Briginshaw in Ramsay Burt
Sreda, 12. 11.2008 ob 19.00 uri, Cankarjev dom, dvorana M1


Prek raziskovanja del sodobnega plesa in plesnega filma zadnjega desetletja, ki se na različne načine spopadejo s spominom, preučujeva načine, kako na novo premisliti zgodovino in časovnost. Zanima naju, kako določene izkušnje plešočega telesa, brane v povezavi s filozofskimi pojmi Henrija Bergsona in Gillesa Deleuza, lahko nudijo načine razmišljanja o časovnosti, v tem ko jo izkušamo ali občutimo kot trajanje, in posledično o ponovnem premisleku zgodovine. To pomeni osredotočanje na proces plesa in razumevanje gibanja ne kot nečesa, kar se zgodi v trenutkih v času, ampak v vmesnih presledkih, kjer nihajo afekti, intenzivnosti in občutki – ki jih sprožijo spomini. V tem smislu lahko plešoče telo deluje kot prizorišče kulturnega spomina. Razumevanje plesa na ta procesualen način postavlja v ospredje njegovo odprtost in imanenten dinamizem, moč in energijo – njegov potencial za akcijo – kar nam omogoča, da o teh vmesnih prostorih razmišljamo kot  o prizoriščih upora. Prek osredotočanja na odprtost določenih plesnih izkušenj ugotovimo soodvisnosti med plesalci ter med plesalci in gledalci, kar po najinem mnenju lahko kaže na etične odnose z drugimi in bodočo politiko. Najino predavanje in delavnice bodo podkrepljeni z odlomki iz videov plesnih predstav in filmov, ki jih bova obravnavala.


Raziskovanje zgodovine, spomina in ponovitve s pomočjo nedavnih plesnih primerov.
Valerie Briginshaw in Ramsay Burt
12.-14.11.2008, Cankarjev dom, M1

Delavnica je namenjena teoretikom, kritikom in študentom, ki se v svojem delu posvečaju sodobnemu plesu.

 
Delavnica se bo osredotočala na ogled celotnih plesov ali odlomkov ključnih del, med katerimi bi lahko bili: Ellis Island (Meredith Monk 1981), Three (Isaac Julien 1999), Once (Anne Teresa de Keersmaeker 2002), Both Sitting Duet (Jonathan Burrows in Mateo Fargion 2002), Remember to Forget (Emilyn Claid 2003),Yippeee!!! (Lea Anderson 2006) in Small Boats (Isaac Julien 2007).
 

Ogled teh del in v nekaterih primerih gradiv za ta dela v povezavi z branjem izbranih teoretičnih odlomkov, neodvisnimi raziskovalnimi nalogami in študentskimi predstavitvami nam bo omogočilo:

•    ponuditi orodja, da izkustva časovnosti na novo premislimo kot trajanje s strani plesalcev in gledalcev

•    poiskati nove načine, da se umestimo v odnosu do zgodovine

•    preučiti občutke, afekte in intenzitete vpletene v proces izkustva plesa

•    videti, kako koreografi ustvarjalno uporabijo ponovitev, da razkrijejo razlike in potencial za akcijo ali spremembo

•    ugotoviti soodvisnosti vpletene v izkustvo plesa, ki lahko nakažejo etične odnose z drugimi.  

 

Ramsay Burt je profesor zgodovine plesa na Univerzi De Montfort.  Njegove objave vključujejo The Male Dancer (1995, popravljena izdaja 2007), Alien Bodies (1997) in Judson Dance Theater (2006). Leta 1999 je bil gostujoči profesor na oddelku za uprizoritvene študije Univerze v New Yorku. S profesorico Susan Foster sta ustanovitelja in urednika revije Discourses in Dance.
 
Profesorica Valerie Briginshaw se je nedavno upokojila s plesnega oddelka Univerze v Chichestru. Njene publikacije vključujejo Dance, Space and Subjectivity (Palgrave 2001) in poglavja v Analyzing Performance (1996), Dance in the City (1997), Preservation Politics (2000), Performing Nature (2005) in Anarchic Dance (2007). Je članica uredništva revije Research in Dance Education, skupaj s koreografinjo Emilyn Claid pa je vodila raziskovalni projekt Embodying Ambiguities 2001-2004 (http://www.embamb.com), ki ga je financiral Odbor za raziskave v umetnosti in humanistik.

Predavanje poteka v sklopu EAST DANCE ACADEMY (EDA). Je del mednarodnega projekta What to Affirm? What to Perform? v sodelovanju s Centrom za dramsko umetnost iz Zagreba, Nacionalnim centrom za ples iz Bukarešte ter Tanzquartirjem z Dunaja. Dogodek je del platforme ARTHIV-Okuženi z zgodovino, katere namen je postaviti razpravo o sodobnosti scenskih umetnosti v širši kontekst zgodovine umetnosti druge polovice 20. stoletja.

Projekt sofinancirata fundacija Allianz in Ministrstvo za kulturo RS

Maska, zavod za založniško, kulturno in producentsko dejavnost
Metelkova 6
1000 Ljubljana
Slovenija

Tel.: (01) 431 31 22
        (01) 431 53 48
Fax.: (01) 431 31 22
info@maska.si