RELACIJSKA ESTETIKA
Predgovor 11
Relacijska forma 15
Sodobne umetniške prakse in njihov kulturni projekt 15
Umetniško delo kot družbeni medprostor 17
Relacijska estetika in naključni materializem 19
Forma in pogled drugega 21
Umetn ost devetdesetih 25
Soudeležba in prehodnost 25
Tipologija 27
Stiki in zmenki 27
Družabnost in srečanja 28
Sodelovanje in pogodbe 30
Poklicna razmerja: klientele 32
Kako zasesti galerijo? 33
Menjaln i prostori-časi 39
Umetnine in menjava 39
Tema umetniškega dela 40
Prostori-časi v umetnosti devetdesetih let 42
Sonavzočnost in razpoložljivost:
teoretska dediščina Felixa Gonzalez-Torresa 45
Homoseksualnost kot paradigma sožitja 47
Sodobne forme spomenika 49
Merilo sožitja (dela in posamezniki) 51
Avra umetniških del se je premaknila proti občinstvu 52
Lepota kot rešitev? 54
Relacije ekrana 57
Današnja umetnost in njeni tehnološki modeli 57
Umetnost in dobrine 58
Zakon delokalizacije 58
Tehnologija kot ideološki model (od sledi k programu) 59
Kamera in razstava 62
Razstava-prizorišče 62
Statisti 64
Umetnost po magnetoskopu 65
Rewind/play/fast forward 65
K demokratizaciji stališč? 66
K politiki form 69
Sožitja (zapiski o nekaj možnih razširitvah relacijske estetike) 69
Vizualni sistemi 69
Podoba je trenutek 70
To, kar prikazujejo umetniki 70
Meje individualne subjektivnosti 70
Inženirstvo intersubjektivnosti 70
Umetnost brez učinka? 71
Politično nastajanje form 72
Rehabilitirati eksperimentiranje 72
Relacijska estetika in konstruirane situacije 73
Estetska paradigma (Félix Guattari in umetnost) 73
Vodena in producirana subjektivnost 74
Denaturalizirati subjektivnost 74
Status in delovanje subjektivnosti 75
Enote subjektivacije 77
Estetska paradigma 79
Kritika scientistične paradigme 79
Refren, simptom in umetniško delo 80
Umetniško delo kot delni predmet 82
Za umetniško-ekozofski praxis 83
Vedenjska ekonomija sedanje umetnosti 84
Slovar 87
POSTPRODUKCIJA
Kultura kot scenarij: kako umetnost reprogramira sodobni svet
Uvod 95
Reprogramirati obstoječa umetniška dela 96
Naseliti historizirane stile in forme 96
Uporabljati podobe 97
Uporabljati družbo kot repertoar form 98
Investirati modo, medije 99
Uporaba predmetov 103
Uporaba predmeta od Duchampa do Jeffa Koonsa 104
Bolšji trg, prevladujoča umetniška oblika devetdesetih let 107
Uporaba form 111
Osemdeseta leta in rojstvo kulture didžejev: h komunizmu oblik 111
Forma kot scenarij: način uporabe sveta (ko scenariji postanejo forme) 119
Rirkrit Tiravanija 120
Pierre Huyghe 123
Dominique Gonzalez-Foerster 126
Liam Gillick 128
Maurizio Cattelan 131
Pierre Joseph: Majhna demokracija 134
Uporaba sveta 139
Igranje sveta : reprogramirati družbene forme 139
Philippe Parreno &… 144
Hekanje, uporaba prostega časa 146
Kako naseliti globaln o kulturo (estetika po mp3) 151
Umetniško delo kot površina skladiščenja informacij 151
Avtor, ta pravna entiteta 153
Eklekticizem in postprodukcija 154
Spremna Beseda – Nataša Petrešin Bachelez
Relacijska estetika in postprodukcija:
koncepti, kritike in slovenski kontekst 159
Imensko in stvarno kazalo 175
Maska, zavod za založniško, kulturno in producentsko dejavnost
Metelkova 6
1000 Ljubljana
Slovenija
Tel.: (01) 431 31 22
(01) 431 53 48
Fax.: (01) 431 31 22
info@maska.si